Var med och skapa en uppdragsutbildning

Lunds universitet har som regel cirka 300 arbetsgivare som beställare och nyttjare av våra uppdragsutbildningar om året. Kunderna finns på såväl den lokala och nationella marknaden som den internationella, vilket gett oss en rik erfarenhetsbank, ett brett kontaktnät och många nya infallsvinklar.

Dina utbildningsidéer kan vara intressanta – hör av dig!

Lunds universitet erbjuder ett stort utbud av öppna uppdragsutbildningar. Vi skräddarsyr årligen också uppdragsutbildningar åt aktörer av skiftande karaktär, där möjligheterna i praktiken är oändliga. Lång eller kort, tvärvetenskaplig eller inte – ingen utbildning är bättre eller sämre än någon annan.

Universitetet uppmuntrar dig som anställd att arbeta med uppdragsutbildning. Det bidrar till att nyttogöra forskningen och kontinuerligt utveckla vår verksamhet. Sitter du på en spännande kontakt eller har en idé om en uppdragsutbildning som du och din institution tillsammans med LUCE kan skapa? Tveka inte att höra av dig till avdelningen med dina tankar eller frågor!

Du når LUCE på telefon 046-222 07 07 eller e-post info [at] education [dot] lu [dot] se

Möt några som engagerat sig i uppdragsutbildning

Intervjuer med lärare som undervisat på uppdragsutbildningar

Uppdragsutbildningen 2023 – i siffror