Kuben – ett verktyg för uppföljning

Kuben är ett verktyg för uppföljning och analys. Ekonomi-, personal- och studerandedata finns tillgängligt i Kuben.

Det här är Kuben

Kuben är ett verktyg där du på ett enkelt sätt ska kunna få en snabb bild av verksamheten i siffror. Verktyget erbjuder en ökad tillgänglighet till behovsanpassad information, vilket skapar bättre beslutsstöd på olika nivåer inom universitetet. Primärt ligger fokus på institutionernas informationsbehov.

I Kuben finns ett paket med basrapporter. Utveckling av dessa samt nya rapporter sker kontinuerligt. Eventuella synpunkter skickas till servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)

Logga in i Kuben

Du loggar in i Kuben med ditt Lucat-id. Om du vill komma åt Kuben utanför universitetets nätverk, till exempel hemifrån, måste du först logga in via VPN-tjänsten.

Logga in i Kuben direkt

Behörigheter och roller

Alla anställda med Lucat-identitet har behörighet till Kubens allmänna rapporter.

Fördjupad behörighet krävs för individdata. Behörigheten är inte kopplad till kostnadsställe eller dylikt. Fördjupad behörighet ska endast tilldelas anställda som behöver tillgång till individdata för att kunna utföra sina normala arbetsuppgifter.

Ansökan om fördjupad behörighet görs i Lucat och godkänns av prefekt eller motsvarande.

KUBEN
Servicedesk [at] lu [dot] se (Servicedesk[at]lu[dot]se)

Peter Ahlm
Projektledare