LU-nytt 11 | 2024

Publicerad 10 juni.

Aktuellt från universitetsledningen

Erik Renström. Foto: Kennet Ruona.

Erik Renström, rektor

"Ett glädjande besked att Lunds universitetet klättrar tio platser på QS-rankningen och nu ligger på plats 75 i världen, det högst rankade flerfakultetsuniversitetet i Sverige. Dessutom tilldelas Lunds universitet QS Sustainability Champions Award."

Klättrar på internationell ranking och får hållbarhetspris

Foto på Ann-Kristin Wallengren. Foto: Charlotte Carlberg-Bärg.

Ann-Kristin Wallengren, vicerektor

"I november 2023 möttes ett hundratal LU-medarbetare på Skissernas museum för ett första kulturmöte, eller tinder för kultursamverkan som vi kallade det. Det var en succé med flera korta presentationer om hur forskare och lärare använder och integrerar konst och kultur i undervisning och forskning."

Kulturworkshoppar i höst!

Foto på universitetsledningen ståendes utanför universitetshuset. Kennet Ruona.

Aktuellt från universitetsledningen

bild på en svart tröja med tryck av Timbuktu och Hedda Andersson.

Lundaloppströjor bortskänkes

Det finns fortfarande några tröjor från årets Lundalopp att hämta gratis för de som är intresserade. Tröjorna finns i flera dam och herr-storlekar.

Kontakta roger [dot] alexandersson [at] service [dot] lu [dot] se (Roger Alexandersson) för att bestämma tid om att komma till LU Services kontor i MNO-huset på Sölvegatan 16 och hämta en tröja (senast den 30 september).