Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Boka lokal och mötesrum

Lokaler, resurser, priser och konferenslokaler.

På denna sida hittar du information om hur man bokar lokaler och resurser i bokningssystemet TimeEdit.

Boka lokal

För att boka lokal så loggar du in i bokningssystemet TimeEdit med ditt LUCAT-id. Observera att en beställd lokal är bokad först när du fått en bekräftelse per e-post.

Befogenhet och konteringssträng

Du behöver ha ekonomisk befogenhet samt lägga in en konteringssträng eller kurskod i din beställning för att kunna boka en lokal. Avdelningens, eller motsvarande, egna sammanträdesrum är oftast gratis och kräver ingen ekonomisk befogenhet.

Lokalinformation

I bokningssystemet finns information om lokalerna, till exempel. antal sittplatser och utrustning. Här finns även information om vilka resurser eller tilläggstjänster som finns att beställa. Du ser endast de lokaler och resurser som du har behörighet att boka. Längst ner på bokningssidan ser du de bokningar du har gjort under "mina bokningar".

Du får tillgång till lokalen genom att dörrarna öppnas automatiskt när din bokning startar, om inget annat står i bokningssystemet. Om lokalen är bokad före din tid startar så har den bokaren rätt att nyttja sin tid fullt ut, vilket innebär att du får vänta tills deltagarna i aktiviteten har lämnat lokalen. Du kan räkna med att starta din aktivitet efter senast 15 minuter.

Avbokning

Du bokar själv av dina bokningar i bokningssystemet. Om du avbokar en lokal mer än 30 dagar i förväg debiteras ingen kostnad. Avbokar du 30-14 dagar innan, debiteras halva hyran. Vid senare avbokning än 14 dagar innan, debiteras hela hyreskostnaden.

Mer information

Boka i bokningssystemet TimeEdit

Läs mer om hur du får ekonomisk befogenhet

Läs mer om konteringssträngar

Beräkna pris

Prislista och allmänna bokningsregler från 2021-01-01 (PDF 209 kB)

Du hittar mer information om bokningssystemet, schemaläggning och ansvarig processledare för det område du tillhör på Schemaläggning och resursbokning. Har du frågor kring din behörighet eller bokningssystem ta kontakt med LU Servicedesk.

För lokalbokningar i Universitetshuset

Antalet bokningsbara tider är begränsade pga planerad renovering av Universitetshuset. Renoveringen planeras att starta efter årsskiftet 2025/2026 vilket innebär att huset då stänger helt. Ombyggnaden beräknas ta ungefär tre år. För att se bokningsbara tider klicka på länken nedan. 

Översikt över bokningarna i Universitetshuset

Aulan

För att boka aulan så finns det två alternativ:

  1. Enbart lokal med befintlig utrustning: boka i bokningssystemet samt mejla universitetshuset [at] service [dot] lu [dot] se. Du kommer att få ett mejl med ett bokningsunderlag som du ska fylla i. När du har fått underlaget i retur är bokningen bekräftad. Observera att avgift för montering av befintlig utrustning tillkommer.
  2. Lokal med konferenstjänster och mer avancerade tekniklösningar: mejla bokning [at] service [dot] lu [dot] se

Pelarsalen

För att boka lunch- och middagsarrangemang i Pelarsalen kontaktar du bokning [at] service [dot] lu [dot] se.

Konferenslokal

Om du vill ha råd och hjälp kring passande platser och lokaler för möten, konferenser och kongresser kan du kontakta bokning [at] service [dot] lu [dot] se. Önskar du boka arrangemang i Gamla Biskopshuset kontaktar du gamlabiskopshuset [at] service [dot] lu [dot] se.

Kontakt

Lokalbokningen Gemensamma lärosalar
lokalbokning [at] bygg [dot] lu [dot] se (lokalbokning[at]bygg[dot]lu[dot]se)

AV-teknik Gemensamma lärosalar
+46 46-222 30 00
jan-erik [dot] sundin [at] bygg [dot] lu [dot] se 

LU Servicedesk
+46 46-222 90 00
servicedesk [at] lu [dot] se