Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

När du kommer hem från resan

Efter din resa måste du skriva en reseräkning. Det kan också finnas fakturor i Lupin/Proceedo som du måste hantera. På dessa sidor får du information om hur du går tillväga.

Reseräkningar

Här får du information om hur du gör en reseräkning

Läs mer om reskostnadsersättning, traktamente och kostförmån

Fakturor och kreditfakturor

Vid kreditering/fakturafrågor avseende resebyrån BCD kontakta fakturafragor [at] bcdtravel [dot] se.

Läs mer om hur du hanterar fakturor i Lupin/Proceedo

BCD debiterar hotellvistelsen först efter utcheckning, arvodet debiteras däremot vid bokningstillfället. Därför får du två fakturor. Den första fakturan innehåller servicearvodet och den andra själva hotellkostnaden.

Till alla fakturor som avser tjänsteresa ska underlag för vad affärshändelsen avser bifogas, till exempel inbjudan till konferens. När moms finns specificerad på fakturan från SEB Kort ska den konteras på konto 15410 (ingående moms)

Problem med fel granskare

BCD kan inte hantera Å Ä Ö i beställarreferensen. När du får fakturor där det saknas Å Ä Ö i referensen och fakturan inte matchat till rätt användare i Lupin/ Proceedo: Lägg ett ärende till sektionen Ekonomi och välj kategori "Leverantörsfaktura till LU (Lupin/Proceedo)". Döp ärendet till: Felaktig stavning av beställarreferensen. Meddela oss aktuellt fakturanummer och den rätta granskaren. Vi kopplar den felaktiga stavningen till rätt användare i Lupin/ Proceedo så att framtida fakturor hamnar rätt.

Sektionen Ekonomis supportformulär

Reklamation

Om du är missnöjd med en resa eller resebokning, är det viktigt att en reklamation görs till BCD Travel, lu [at] bcdtravel [dot] se.

Gäller det en bokning hos universitetets tidigare upphandlade resebyrå Egencia? Kontakta customer_service [at] egencia [dot] se.

Försening med SJ

Kontakta SJ direkt samt skicka även underlag internt till sektionen Ekonomi via supportformuläret så att ersättningen går att urskilja på bankgirokontot när inbetalningen sker. Uppge bankgironummer 5051-4728, Lunds universitet, kostnadsställe.

Sektionen Ekonomis supportformulär (välj kategori "Inbetalning till LU/Utredningskonto")

Kontakt

Se respektive undersida.