100 miljoner till Nanolab Science Village

Bild på Science Village.

Strategiskt samarbete med Olle Engkvists Stiftelse.

Det nya samarbetet med Olle Engkvists Stiftelse är av strategisk betydelse för Lunds universitets expansion i Science Village, säger Lunds universitets rektor Erik Renström.

NanoLund vid Lunds universitet har etablerat ett strategiskt, långsiktigt samarbete med Olle Engkvists Stiftelse som avser att stödja utrustning till Nanolab Science Village med 100 MSEK fördelat över fem år.

Genom samarbetet vill stiftelsen stötta den mycket starka och ledande tvärvetenskapliga forskningsmiljö som finns vid NanoLund. Med nanoteknik finns nycklar till revolutionerande lösningar för planetens och människans bästa. Stiftelsen ser därför det strategiska samarbetet kring etableringen av ett nytt laboratorium i Lunds nya stadsdel Science Village som mycket tillfredsställande.

Läs hela artikeln på lu.se.