Ansök till den interna nomineringen för utbyte genom STINT Teaching Sabbatical

Alexanders Berkeley-ID-kort.

Universitetet har möjlighet att nominera upp till tre kandidater för deltagande i ansökningsomgången för STINT Teaching Sabbatical 2023.

STINT Teaching Sabbatical är ett program som erbjuder forskare och lärare att tillbringa en hösttermin på ett av STINT:s elva partnerlärosäten i USA, Japan, Singapore och Hongkong. Programmet syftar till att utveckla såväl individer som institutioner. Genom att ge forskare och lärare som brinner för undervisningsfrågor internationella erfarenheter med utgångspunkt i lärarrollen, snarare än i forskarrollen, vill STINT bidra till att högre utbildning förnyas och nya nätverk skapas.

Fakulteterna och USV har möjlighet att nominera två kandidater var via en intern process.

Den nominerade ska vara disputerad, anställd och väl förankrad i LU:s verksamhet.

Kontakta fakultetens internationella kontor om du vill veta mer om den interna nomineringsprocessen inklusive sista ansökningsdag vid just din fakultet. Fakulteten kommer sedan att nominera kandidater till den centrala processen vid LU.

Information om den interna nomineringsprocessen finns även att läsa på Medarbetarwebben: STINT Teaching Sabbatical | Medarbetarwebben.

Teaching Sabbatical – UC Berkeley 2022

En av LU:s tidigare stipendiater tillbringade höstterminen 2022 vid University of California Berkeley i USA och bloggade om sin vistelse.