Dags att nominera - Lunds universitets pris för Agenda 2030

Illustration med en glob och prispokal.

Lunds universitets pris för Agenda 2030 syftar till att främja innovativ, tvärvetenskaplig forskning om hållbar utveckling av forskare i den tidiga delen av karriären vid Lunds universitet.

Doktorander, postdoktorer och forskare med en doktorsexamen som inte är äldre än fem år kan nomineras.

Vinnaren tilldelas 25 000 SEK och tillkännagivandet och prisceremonin kommer att ske på Lunds universitets Hållbarhetsvecka i april 2023.

Nomineringar kan endast lämnas av anställda och studenter knutna till Lunds universitet.

Nomineringar till priset ska vara inlämnade till Forskarskolan Agenda 2030 senast 1 februari 2023.

Mer information om priset och hur du nominerar