Dags för utdelning av utmärkelsen För Nit och Redlighet i rikets tjänst, 1 mars

Bild på guldmedlajer som delas ut vid Nit och Redlighet.

Onsdagen den 1 mars är det dags för den årliga ceremonin där de medarbetare som varit anställda i rikets tjänst i 30 år, eller i 25 år vid pension uppmärksammas.

Ceremonin inleds med rektors välkomsttal och innehåller musikinslag samt en föreläsning av en av mottagarna. Utmärkelserna delas ut av förvaltningschef Susanne Kristensson och rektor Erik Renström.

Tid och plats: 1 mars klockan 18.00, Universitetsaulan, universitetshuset.

Utmärkelsen För Nit och Redlighet i Rikets Tjänst, NOR, består av antingen medalj, armbandsur, kristallskål eller konstglas.

Alla intresserade är välkomna. Ingen föranmälan krävs.

Utmärkelsen har funnits sedan 1803 och tilldelas arbetstagare som under sin anställning hos staten skött sig korrekt. All arbetstid i staten räknas in i de 30 år som krävs för att bli tilldelad NOR. Arbetstagaren kan alltså ha varit anställd vid flera olika myndigheter.

Se vilka som tar emot utmärkelsen För Nit och Redlighet i rikets tjänst 2023.