Delta med oss i Lundapride den 26 augusti!

Bild på regnbågsflagga hissad på universitetshuset

I samband med Prideveckan i Lund bjuder universitetet in till mingel och gemensamt deltagande i Prideparaden.

Den 26 augusti är det dags för Lundaprides parad och det vill universitetet vara med och uppmärksamma. Det kommer bjudas på förfriskningar i Universitetshuset innan vi gemensamt går till startpunkten för paraden.

LundaPride är ett viktigt initiativ för människors rätt att vara den de är och älska den de vill. Lunds universitet ska vara en plats som välkomnar alla oavsett sexuell läggning eller könsidentitet och där vi står upp för människors lika värde. Därför går vi för första gången med i pridetåget och jag hoppas att många medarbetare och studenter vill gå med i paraden bakom vår banderoll, säger Jimmie Kristensson, vicerektor med ansvar för kommunikation, kurage och karaktär.

Samling sker lördagen den 26 augusti klockan 11.00 i Universitetshuset, Paradisgatan 2.

Ingen föranmälan krävs.

Pridetåget börjar klockan 13:00 till 14:00, därefter fortsätter festligheter sedan i Stadsparken. Mer information på Lundaprides hemsida samt sociala medier: