Delta vid doktorandkonferensen om hållbar utveckling den 24/9

Illustration med kollage som visar fåglar, byggnader och förstoringsglas.

Välkommen att bidra med nya idéer och ny forskning som möter komplexa hållbara samhällsutmaningar. Den 24 september 2024 arrangeras Lunds universitets doktorandkonferens om hållbar utveckling för att uppmuntra tvärvetenskapligt samarbete och främja akademisk forskning om hållbarhet.

Årets tema: Samhällsomvandling och universitetet

Konferensen ger möjlighet att dela idéer, få ny kunskap och utforska samarbeten. Forskarskolan Agenda 2030 har tidigare anordnat tre doktorandkonferenser om hållbar utveckling, där varje konferens har belyst ett specifikt tema. Nästa konferens anordnas den 24 september 2024 med temat Samhällsomvandlingen och universitet. Det fokuserar på hur universiteten kan bidra till hållbar utveckling och samhällsomvandling, med betoning på mångfald, olikheter och kreativitet i kunskapsproduktionen.

Konferensen inleds med en plenarsession med talare från olika delar av universitetet, följt av presentationer, workshops och andra aktiviteter ledda av doktorander. Alla doktorander vid Lunds universitet med intresse för hållbar utveckling är välkomna att delta!

Skicka in förslag med hållbarhetsanknytning

Vi välkomnar alla doktorander vid Lunds universitet att lämna in förslag på artiklar, posters, seminarier, workshops eller utställningar - det får gärna vara inom 2024 års tema, men det går också bra med andra teman som relaterar till hållbarhet.

Sista datum för att lämna in förslag är den 15 augusti. För mer information om konferensen och hur du skickar in förslag, besök Agenda 2030 Graduate Schools webbplats.

PhD Conference on Sustainable Development, 24 September 2024 – Open for Submissions! – agenda2030graduateschool.lu.se

Arrangör

Konferensen arrangeras av Forskarskolan Agenda 2030 vid Lunds universitet, en universitetsövergripande forskarskola och samverkansplattform för frågor som rör samhällsutmaningar och Agenda 2030 för hållbar utveckling.