Hållbarhetsveckan 17–22 april

Illustrarion för Hållbarhetsveckan.

Hållbarhetsveckan har etablerat sig som en given mötesplats och samlar i år över 60 olika event. För sjunde året samarbetar Lunds universitet och Lunds kommun tillsammans för att lyfta allt från biologisk mångfald och klimatfrågor till näringslivets roll i omställningen, konsumtion och kulturella uttryck.

I mitten på april är det dags att diskutera omställningen till ett hållbart samhälle och nätverka med forskare, studenter, kommunen och andra samhällsaktörer. Lyssna på musik för klimatet, följ med på guidad tur i Lunds nyaste parker eller diskutera hållbarhet i rymden. Hela programmet är ute nu!

Hållbarhetsveckan i Lund 17–22 april 2023 | Hållbarhetsforum

Hållbarhetsveckans program är kostnadsfritt och öppet för alla. Vissa har begränsat antal besökare och kan kräva föranmälan.

Några exempel på aktiviteter som Lunds universitet arrangerar: