Lär dig mer om riskbruk och skadligt bruk på arbetsplatsen

en hand som håller ett glas vin och en bok.

Det finns nu möjlighet att ta del av en nyinspelad föreläsning om riskbruk och skadligt bruk på arbetsplatsen, via Kompetensportalen. Medverkar gör representanter från sektionen HR, Företagshälsovården och Feelgood Skadligt bruk.

Föreläsningen ger dig bland annat kunskap om:

• tidiga tecken på riskbruk och skadligt bruk
  • vilket ansvar chefer och anställda har för att förhindra sjukdom på grund av riskbruk och skadligt bruk
  • Lunds universitets riktlinje och rutiner gällande alkohol och droger

Föreläsningen vänder sig till alla anställda på universitetet men kan vara av särskilt intresse för chefer, HR-funktioner, skyddsombud och arbetstagarorganisationerna.

Föreläsningen är på svenska, och är 1 timme och 45 minuter lång. Den är dock uppdelad i flera avsnitt så det går att ta del av lite i taget. Föreläsningen kommer att finnas tillgänglig i Kompetensportalen till och med oktober 2024.

Ta del av föreläsningen om riskbruk och skadligt bruk i Kompetensportalen