Medarbetare från Stellenbosch universitet på utbyte i Lund

Personal från Stellenbosch universitet, Sydafrika, på utbyte i Lund.
Personal från Stellenbosch universitet, Sydafrika, på utbyte i Lund. Värd för besöket är Pär Svensson, Externa relationer.

Denna vecka (vecka 37) har universitetet besök av en grupp teknisk och administrativ personal från Stellenbosch universitet i Sydafrika. Besöket är en del av ett digitalt och fysiskt utbytesprogram som startade i maj och kommer att avslutas i december.

Gruppen från Stellenbosch universitet kommer att jobbskugga bland annat Sektionen Forskning, samverkan och innovation, Juridiska avdelningen, avdelningen Dokumenthantering, LU Bostäder, Sektionen Student och utbildning och Universitetsbiblioteket. Genom att stå som värd för en sydafrikansk kollega får medarbetare vid universitetet också möjlighet till ökat globalt engagemang och internationalisering på hemmaplan.

Syftet med utbytesprogrammet är att erbjuda teknisk och administrativ personal möjligheten till ökat globalt engagemang och till professionell utveckling genom att jämföra, utvärdera och utveckla arbetsprocesser och verktyg.

Utbytesprogrammet är ett mål i LU:s Global Dynamic Engagement Framework (GDE-F) för Afrika 2023 och finansieras med extern finansiering från EU:s utbildningsprogram Erasmus+.

Om ni vill komma i kontakt med gruppen denna vecka, kontakta Pär Svensson par [dot] svensson [at] er [dot] lu [dot] se