Ny kommunikationsdirektör vid universitetet

Foto på Johanna Sandahl. Foto: privat.

Johanna Sandahl är universitetets nya kommunikationsdirektör, sen 28 september. Hon är nygammal inom organisationen och kommer närmast från en tjänst inom Malmö stad. Johanna Sandahl arbetade dessförinnan som kommunikationschef och kommunikatör på Medicinska fakulteten i många år.

Hon känner väl till delar av organisationen och många inom organisationen känner till henne. Nu är hon tillbaka och ser fram emot att få axla sin nya roll. Johanna är sektionschef för sektionen Kommunikation i den gemensamma förvaltningen och kommer att ansvara för det universitetsgemensamma kommunikationsarbetet.

–  Det är väldigt roligt att vara tillbaka på Lunds universitet Jag har bra koll på delar av Lunds universitet, men jag behöver i min nya roll lära känna sektionen, gemensam förvaltning, alla fakulteter och även andra parter vi samarbetar med.

–  Jag vill arbeta för att vi tillsammans ska använda våra gemensamma resurser och kompetens smartare för att få ut mer effekt av det kommunikationsarbete vi lägger ner. Min förhoppning är att vi kommunikatörer ska utveckla vårt professionella stöd med fokus på att stötta våra kärnverksamheter i deras primära uppdrag, säger Johanna Sandahl.

Läs LUM-artikeln, där Johanna Sandahl intervjuas: Varför är kommunikation viktigt? | Lunds universitet