Telefonsupporten ersätts med digitala möten i Zoom under maj månad

Person håller en mobiltelefon i händerna. Foto.

Under förra hösten flyttades studentsupporten vid Lunds universitet från Sektion IT till Enheten för undervisningsstöd (EFU). Ärenden som kommer in via servicedesk@lu.se besvaras nu av amanuenser som är anställda på EFU.

Under maj månad kommer telefonsupporten att ersättas med digitala möten i Zoom. Syftet är att utvärdera alternativa kontaktvägar. Information till studenter kommer att finnas på webben www.campusonline.lu.se/support samt i den tidigare telefoningången. I juni utvärderas försöket och därefter fattas beslut om arbetssätt framöver.

Bakgrunden till den här förändringen är ett projekt som EFU initierade hösten 2023 med syftet att se över hur en modern studentsupport ser ut, och hur studentsupporten vid LU kan utvecklas. Projektet resulterade i rapporten ”Framtidens studentsupport” som bland annat innehåller en målgruppsanalys samt förslag till förändringar och vidareutveckling av studentsupporten.

Enheten för undervisningsstöd tar emot frågor och synpunkter på digital [at] education [dot] lu [dot] se (digital[at]education[dot]lu[dot]se)