Universitetets guldmedalj till Anne L’Huillier och Jonas Hafström

I samband med Lunds universitets årshögtid i januari mottar Jonas Hafström, före detta ordförande i universitetsstyrelsen, och professor Anne L’Huillier Lunds universitets guldmedalj för sina synnerligen betydelsefulla insatser för universitetet.

Anne L’Huillier är en internationellt ledande forskare och det råd för utmärkelser som utser medaljörerna vill ”hedra en forskare som på ett enastående sätt bidragit till att stärka Lunds universitets världsledande forskning”.

Jonas Hafström var universitetets styrelseordförande 2015-2023 och ”har visat ett ovanligt engagemang för alla sidor av Lunds universitet och dess studentliv. Genom sitt stora nätverk har han öppnat dörrar för universitetet i nationen och världen”.

Läs hela artikeln: Lunds universitets guldmedalj till Anne L’Huillier och Jonas Hafström | Lunds universitet