Ärendehanteringssystem för universitetsgemensamma HR-frågor

Illustration med datorer och mobil

Sektionen HR har nu infört ett digitalt ärendehanteringssystem. Syftet är att fånga upp vanliga frågor och utveckla HR-stödet till verksamheterna.

De flesta funktionsadresserna till sektionen HR har tagits bort och i högerspalten på Medarbetarwebben och Staff pages finns nu istället ny information om vart du ska vända sig ifall du inte hittar den universitetsövergripande HR-information som du söker. Du kan till exempel klicka dig vidare till den mest efterfrågade universitetsövergripande HR-informationen eller ställa en fråga (det vill säga skicka in ett ärende) till sektionen HR.

När det gäller frågor om din anställning eller om vilka lokala rutiner din fakultet/institution eller motsvarande har för HR-frågor, ska du i första hand vända dig till din verksamhets HR-funktion.

Universitetsgemensam HR-information finns på Medarbetarwebben och Staff pages, främst under fliken Anställning/Employment. För dig som är chef eller arbetar med HR-frågor finns fördjupad universitetsgemensam HR-information på HR-webben.