Kompetens- och karriärutveckling för teknisk och administrativ personal – förstudiearbete pågår

Fyra par armar som sätter ihop olika pusselbitar.

Under våren pågår arbetet med en förstudie som genomförs med syfte att stärka kompetensutveckling och karriärvägar för TA-personal (teknisk och administrativ personal) vid universitetet. Förstudien ska kartlägga hur det ser ut idag: vilka utvecklingsmöjligheter som finns, hur personalomsättningen ser ut, med mera.

Arbetet ska resultera i konkreta förslag på hur LU kan lägga upp ett långsiktigt arbete med kompetensutveckling och karriärvägar för TA-personal.

Första delen fokuserar på att inhämta information om nuläget inom universitetet och studera hur andra myndigheter arbetar med detta. Viktigt är också att fånga upp hur universitetet kan arbeta med detta i framtiden. Andra delen handlar om analys och att ta fram konkreta förslag.

Vill du veta mer om förstudien kan du anmäla dig till ett webbinarium där Åsa Berglund, ansvarig för förstudien, presenterar det pågående arbetet. Du kommer också att ges möjlighet att bidra till arbetet genom att svara på några frågor.

Webbinariet, som riktar sig framför allt till TA-personal, hålls onsdagen den 26 april klockan 15.00 – 15.45 i Zoom.

Anmäl dig senast den 21 april: Anmälan webbinarium: Kompetens- och karriär- utveckling TA-personal (office.com)