Hyr ut din soffa i några dagar!

Kan du tänka dig hjälpa nykomna internationella studenter genom att hyra ut en soffa, säng eller ett rum i några dagar eller längre inför höstterminstarten? Kolla då gärna in BoPoolens evenemang där du kan anmäla dig om du kan ta emot en student.

Soffkampanjen är ett projekt som syftar till att tillhandahålla tillfälliga boenden för studenter, särskilt de som kommer från utlandet, under mitten av augusti när Lund universitet har Arrival day. Vi hjälper både studenter som saknar boende helt och de som får tillgång till sina boenden senare.

Måndagen och tisdagen den 15 augusti 2023 är det Arrival Days vilket innebär att de internationella studenterna anländer till Lund. En del letar fortfarande boende och vissa får tillgång till sina boenden först någon vecka efter ankomsten. Det finns därför ett behov för tillfälliga boenden och några nätter på en soffa eller i en extrasäng kan vara till stor hjälp.

Se eventet på facebook.

Direktlänk till anmälan.

BoPoolen.nu är Lunds universitets studentkårers bostadsförmedling. BoPoolen erbjuder hjälp till dig som söker bostad och till dig som vill hyra ut. På hemsidan hittar du bostadsannonser, tips och råd, kontraktsförslag och användbara länkar.

www.bopoolen.nu