Crafoords vetenskapsluncher

Kollage med illustrationer av anatomi, stetoskop, dator och en kropp.

Crafoords vetenskapsluncher är en serie föreläsningar som lyfter fram forskning som har fått anslag från Crafoordska stiftelsen. Vetenskapsluncherna är ett samarbete mellan Lunds universitet, Crafoordska stiftelsen och Lunds stadsbibliotek.

Under oktober och november ges åtta föreläsningar med forskare från Lunds universitet. Det är ett brett spektrum av teman som vi får ta del av, exempelvis; Digital behandling för unga med ångest, Från cellodling i plastskålar till miniorgan och människor på chip samt Klimat, katastrofer och kulturarv – vad vi kan lära från träds årsringar.

Tid och plats 12.00 - 12.45, Atriumgården, Lunds stadsbibliotek, Sankt Petri kyrkogata 6, Lund.

Se program: Crafoords vetenskapsluncher | Lunds universitet

Föreläsningarna är öppna för alla intresserade. Ingen registrering krävs. Men tänk på att det kan bli fullt vid vissa föreläsningar så kom gärna i god tid för att säkra en plats.