Var med och bidra i Hållbarhetsveckan 2024

Bildtext: Guidad tur på Botaniska trädgården under Hållbarhetsveckan 2023. Foto: Kennet Ruona.

Hållbarhetsveckan är ett årligt arrangemang där Lunds universitet och Lunds kommun fyller en vecka med aktiviteter kopplade till hållbarhet. I programmet utforskas både nutida samhällsutmaningar och hoppfulla framtidsvisioner. 8–13 april arrangeras veckan för åttonde gången och du har nu chansen att bidra!

2023 slog veckan publikrekord med ett program som bestod av över 100 evenemang – allt från föredrag, workshops och panelsamtal, till utställningar, konserter och guidade turer. Under 6 dagar runt om i Lund avhandlades ämnen kopplade till ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet.

Hållbarhetsveckan är öppen för allmänheten och är därför ett bra tillfälle att nå ut brett med sin forskning. Det är också en bra möjlighet att öva på att presentera populärvetenskapligt och samtidigt skapa nya nätverk både inom och utanför universitetet.

Hållbarhetsforum på Lunds universitet tar nu emot intresseanmälningar för att arrangera evenemang under vårens Hållbarhetsvecka, 8–13 april 2024. Universitetsanställda och studentorganisationer är välkomna att skicka in sina intresseanmälningar via länken: För arrangörer under Hållbarhetsveckan | Hållbarhetsforum (lu.se)

Deadline för att skicka in intresseanmälan är den 1 februari 2024.

För frågor, kontakta Stina Lundkvist stina [dot] lundkvist [at] cec [dot] lu [dot] se på Hållbarhetsforum.

För mer information, se Hållbarhetsveckans webbplats.