Dags att nominera till universitetets hållbarhetspris Agenda 2030 Award

Illustrativ bild, illustration med kollage.

Framstående forskning som bidrar till hållbar utveckling efterlyses! Nominera någon till Lunds universitets Agenda 2030 Award. Prissumman är på 25 000 kronor.

Priset delas ut av universitetets forskarskola Agenda 2030 i samarbete med textilföretaget Elis Sverige.

Nomineringsbara kandidater är forskare i början av karriären som studerar eller har avslutat sin doktorsexamen vid Lunds universitet, eller som är anställda vid Lunds universitet.

Vinnaren kommer att tillkännages under Hållbarhetsveckan i Lund, med möjlighet att hålla en presentation.

Skicka in din nominering senast den 28 januari 2024.

Lunds universitets Agenda 2030 Award (på engelska) – sustainability.lu.se