Yngre forskare kan söka ”Get Started Funding”

Två män sitter och tittar på en datorskärm tillsammans.

Universitetet lanserar nu en utlysning för "Get Started Funding" riktad till yngre forskare från LU och LERU-universitet i Storbritannien*.

Bakgrunden är Storbritanniens re-associering till Horizon Europe-programmet. Från den 1 januari 2024 inbjuds yngre forskare vid Lunds universitet att ansöka om "Get Started Funding" för att utöka sina nätverk och främja sin forskning i samarbete med andra forskare vid Storbritannien-baserade LERU-universitet.

Upp till 25 000 SEK är tillgängliga för att initiera/fördjupa samarbeten som har potential att leda till externt finansierade forskningsprojekt, gemensamma publikationer, etc.

Team av yngre forskare (LU + LERU-universitet i Storbritannien) kan ansöka om "Get Started Funding" inom alla akademiska områden.

Ansökningarna kommer att bedömas utifrån ansökningens kvalitet, och företräde kommer att ges till aktiviteter som leder till konkreta resultat som bidrar till och förbättrar forskningsaktiviteter.

Till ”yngre forskare” räknas du som har forskat max sju år efter att du tagit din doktorsexamen.

Sista ansökningsdag är 1 februari 2024.

Mer information och länk till ansökan.

Om du har frågor, kontakta Petra Moser-Nørgaard petra [dot] moser-norgaard [at] er [dot] lu [dot] se (petra[dot]moser-norgaard[at]er[dot]lu[dot]se)

*Edinburgh University, Imperial College London, University College London, University of Cambridge, University of Oxford.