Anmäl dig till Skill School, en workshopserie för doktorander och forskare

En kvinna skriver på en whiteboard.

Upptäck Skill School, Samhällsvetenskapligt metodcentrums exklusiva workshopserie, skräddarsydd för universitetets doktorander och seniora forskare.

I september och oktober erbjuder vi åtta spännande workshops som kommer att öka din kompetens och ge dig chansen att nätverka med andra metodintresserade från hela universitetet. Satsningen vänder sig till akademisk personal från samtliga fakulteter och är helt kostnadsfri för LU-doktorander. I år ingår bland annat en workshop om systematiska litteraturöversikter och metaanalys, och en workshop om att använda AI-metoder i kvalitativ analys.

Samtliga workshops ges under september – oktober och är på engelska.

För mer information: Skill School 2024.

Anmäl dig före den 20 juni. (Du kan fortfarande anmäla dig efter den 20 juni, men vi rekommenderar dig att göra det så snart som möjligt för att vara garanterad en plats.)

Samtliga workshops är campusbaserade – det är inte möjligt att delta på distans.

• Kostnadsfritt för samtliga doktorander vid Lunds universitet.
  • Kostnadsfritt för anställda vid Samhällsvetenskapliga fakulteten.
  • För övriga fall, kontakta oss (se nedan) så återkommer vi med information om avgifter för varje enskild workshop.

Registrera dig: Skill School 2024.

Om du har frågor om innehållet i workshopparna, vänd dig till Nils [dot] Gustafsson [at] isk [dot] lu [dot] se. För praktiska frågor, kontakta skillschool [at] sam [dot] lu [dot] se.