Delta vid den fjärde officiella forskningskonferensen om hållbar utveckling

Hållbarhetskonferens 2023
Paneldiskussion under forskningskonferensen om hållbar utveckling 2023, Stadshallen i Lund.

Knowledge for Sustainable Development är en årlig forskningskonferens riktad till alla forskare vid Lunds universitet som vill öka sin kunskap om de utmaningar som ligger framför oss, lära sig hur deras forskning kan bidra till förändring, samt stärka sina kontakter med forskare från andra discipliner.

Konferensen arrangeras av Forskningsnämnden i samarbete med Hållbarhetsforum vid Lunds universitet. Med underrubriken Our shared future in times of global conflict and crisis vill årets konferens lyfta hur stora händelser i vår omvärld påverkar forskningsvärlden. Vilka tidigare konflikter och kriser har lett till samhällsförändring och vilka står vi inför idag? Och hur hanterar vi eller löser vi dessa kriser? Konferensen äger rum den 4 december i Stadshallen i Lund.

En utlysning är nu öppen för forskare inom alla områden som vill presentera forskning relaterad till hållbar utveckling. Sista datum för att skicka in abstracts är den 8 oktober.

För mer information om konferensen och hur du registrerar dig, besök: Knowledge for Sustainable Development 2024 | Sustainability Forum (lu.se)

Om du har några frågor, vänligen kontakta ylva [dot] van_meeningen [at] cec [dot] lu [dot] se (ylva[dot]van_meeningen[at]cec[dot]lu[dot]se)