Ny version av universitetets dokumenthanteringsplan

Skärmbild från dokumenthandlingsplanen 1.13.

Den nya versionen av universitetets dokumenthanteringsplan omfattar nya processer för biblioteks- och museifrågor samt introducerar nya riktlinjer för skadeståndsanspråk, livsmedelsanläggningar och "Italienintyg".

Dessutom har handlingstyperna för rehabiliterings- och anpassningsfrågor, inköp och upphandling, IT-incidenter och IT-säkerhetsincidenter samt utbildning och examination genomgått en översyn.

Universitetet har också infört generella bestämmelser för vissa handlingstyper och omvandlat vissa personaladministrativa handlingar från gallring till bevarande.

Den uppdaterade versionen, 1.13, av dokumenthanteringsplanen är nu tillgänglig på Medarbetarwebben. Den nya versionen syftar till att erbjuda användbara instruktioner för alla på universitetet, inklusive universitetsbiblioteken, universitetets museer, institutioners referensbibliotek och mindre museisamlingar som innehåller böcker eller unika föremål.

För att underlätta förståelsen och navigeringen har förändringarna gentemot föregående version markerats med grön bakgrundsfärg. Om du behöver information om tidigare ändringar finns en fullständig ändringshistorik i slutet av planen.

Viktigt att notera är att de nya hanteringsanvisningarna för kvitton vid ersättning för friskvård, läkemedel och sjukvård inte har inkluderats i denna version av dokumenthanteringsplanen. I det fallet uppmanas medarbetarna istället att följa sektion HR:s instruktioner. De uppdaterade anvisningarna kommer att tas med i nästa version av dokumenthanteringsplanen.

Den uppdaterade dokumenthanteringsplanen finns att läsa på Medarbetarwebben.